Τον Σεπτέμβρη ξεκινά τη λειτουργία του το 1ο δημοκρατικό σχολείο “Ataxia school”!

0

ENAΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

«Είναι σαφές ότι δεν μπορώ να δώσω στον καθένα σας παρά όσο νόημα είστε διατεθειμένοι να απορροφήσετε. Αυτό έχει ένα όριο, που το βάζει το νόημα στο οποίο ζείτε».

«Ανάμεσα σ’ αυτό που σκέφτομαι, σ’ αυτό που θέλω να σας πω, σ’ αυτό που πιστεύω ότι σας λέω, σ’ αυτό που σας λέω, σ’ αυτό που θέλετε να ακούσετε, σ’ αυτό που ακούτε, σ’ αυτό που πιστεύετε ότι καταλαβαίνετε, σ’ αυτό που θέλετε να καταλάβετε και σ’ αυτό που καταλαβαίνετε υπάρχουν τουλάχιστον εννέα πιθανότητες να μη συνεννοηθούμε.

Αλλά ας προσπαθήσουμε…!»

∼Bernard Werber

Σχετικά με το δημοκρατικό Ataxia school στο Στείρι Βοιωτίας:

Απαντώντας στο καταστατικό έλλειμα του Λακάν με την περίσσεια της πράξης. Τι καταφέραμε μέχρι σήμερα, λοιπόν…

– Δημιουργήσαμε ένα καινοτόμο σχολείο στην επαρχία που κάνει πράξη την Άμεση Δημοκρατία, από τις σχέσεις των μελών του, ως οριζόντιας μορφής οργάνωσης Κοιν.Σεπ, μέχρι τις σχέσεις του με την κοινότητα η οποία συνεχίζει να το χρησιμοποιεί και φυσικά, από τον Σεπτέμβρη, ως προς τις σχέσεις μεταξύ των παιδιών-διδασκόντων.

100% αυτοχρηματοδοτούμενο, κάνοντας απτή πραγματικότητα τη φράση «από τον καθένα σύμφωνα με τις δυνατότητές του, στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του» ως προς την ισοτιμία μεταξύ των μελών της ομάδας.

Προεικονιστικό του δημόσιου σχολείου που θα θέλαμε να έχουμε, αφού στην ουσία χρησιμοποιήσαμε, ανακαινίζοντάς το, το παλιό δημοτικό σχολείο του Στειρίου, αποδεικνύοντας ότι στα ήδη υπάρχοντα δημόσια σχολεία που έχουμε με μικρές και έξυπνες αλλαγές μπορούμε να κάνουμε θαύματα.

– Με πάγια θέση τη δημόσια δωρεάν παιδεία για όλους και όλες δεν εγγράψαμε μαζικά παιδιά από τα κοντινά δημόσια σχολεία, που ενδεχομένως θα έθεταν τη βιωσιμότητά τους σε κίνδυνο, διακινδυνεύοντας παράλληλα τη δική μας βιωσιμότητα.

Τόνωση της κοινότητας, αφού τελικώς, μαθητές/-τριες εγγράφηκαν από διάφορα μέρη της Ελλάδας, με τις οικογένειές τους να παίρνουν την απόφαση να μείνουν τελικά στο Στείρι, δείχνοντας ότι η αποκέντρωση αν υπάρχουν μεράκι και δομές μπορεί να πραγματοποιηθεί.

– Φροντίσαμε ώστε να μην είναι ο οικονομικός παράγοντας λόγος αποτροπής της εγγραφής παιδιών στο σχολείο μας, κάνοντας πράξη τη συμπερίληψη.

– Υλοποιήσαμε δράσεις και εκπαιδεύσεις για παιδιά και μεγάλους σε συνεργασία με την κοινότητα, προσελκύοντας εκατοντάδες επισκέπτες (αναζητητές) στην περιοχή, τονίζοντας τα μοναδικά-τοπικά χαρακτηριστικά της.

– Τέλος και σημαντικότερο, αποδείξαμε ότι υπάρχει η ανάγκη και ότι μπορεί να έχει επιτυχία, αυτή η άμεση δράση από τα κάτω για ένα καλύτερο σχολείο, όταν αυτή τροφοδοτείται με αγάπη και σχέδιο, αφού σ’ ένα μικρό χωριό 400 κατοίκων και όχι σε μια πόλη καταφέραμε να είμαστε έτοιμοι να λειτουργήσουμε, μένοντας πιστοί στη «σκληρή» γραμμή της αξιοπρέπειας και των αρχικών θέσεών μας και ούτε τα γειτονικά δημόσια σχολεία να απειλήσουμε, ούτε σε μεγάλους ευεργέτες να υποχρεωθούμε για να επιβιώσουμε.

Τι θέλουμε να καταφέρουμε:

– Να δημιουργήσουμε ένα ευρύτερο κοινωνικό αίτημα για τη δημόσια παιδεία που θέλουμε. Πώς θα το κάνουμε αυτό; Μα φυσικά παρουσιάζοντας το έργο μας στην πράξη, όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται.

– Έχοντας πλέον την τεχνογνωσία θέλουμε να βοηθήσουμε κι άλλες ομάδες που το επιθυμούν, να δημιουργήσουν παρόμοιες παιδαΡωγικές δομές σε χώρους που υπάρχουν ανεκμετάλλευτοι σε κάθε κοινότητα δημιουργώντας κύτταρα δημοκρατίας και αυτο-οργάνωσης.

– Προνοώντας, να μπορέσουμε αντί του ανταγωνισμού των σχολείων που θα κλιμακωθεί τα επόμενα χρόνια και στη θέση των πελατειακών «θέλω» γονέων με το δήθεν φιλελεύθερο σκεπτικό της επιλογής σχολείου, να έχουμε διαμορφώσει ήδη ως αντιπρόταση αυτό που ονομάζουμε δημοκρατικά σχολεία του βουνού, με πολύ συγκεκριμένους και διαφορετικούς αξιακούς προσανατολισμούς από αυτούς της αγοράς.

– Δεν περιμένουμε αναγκαστικά κάποια επικύρωση στα αιτήματα και στη διεκδίκησή μας από τον μπαμπά Κράτος,(αν έρθει βέβαια καλοδεχούμενη, γιατί θα βοηθήσει πολλά παιδιά όπου οι γονείς τους είτε «δεν το ψάχνουν», είτε δεν έχουν την οικονομική άνεση να φοιτήσουν σε τέτοια σχολεία – να μπορούν να το κάνουν αλλάζοντας μελλοντικά τους κοινωνικούς συσχετισμούς), αλλά δημιουργούμε στο εδώ και το τώρα τις δικές μας ετεροτοπίες.

Ataxia School
Δημοκρατικό σχολείο του Βουνού,
Για τη ζωή, τη γη, τον πολιτισμό
www. ataxiaschool.com 

Η ΠΑΙΔΑΡΩΓΙΚΗ του Ataxia School σε σχέση με τις υπόλοιπες «εναλλακτικές» μεταρρυθμιστικές προσεγγίσεις

Αφήστε ένα σχόλιο

16 − 8 =