Διήμερο σεμινάριο στο Μικρό Δέντρο: Εισαγωγή στη θεωρία της Μ. Μοντεσσόρι

0

Εισαγωγή στη θεωρία της Μαρίας Μοντεσσόρι. Το διήμερο αποτελεί τη θεωρητική εισαγωγή στο ετήσιο εργαστήρι μοντεσσοριανής θεωρίας και πρακτικής στο Μικρό δέντρο αλλά μπορεί να το παρακολουθήσει κανείς και ανεξάρτητα. Το Μικρό Δέντρο είναι ένα αυτοοργανωμένο παιδαγωγικό εγχείρημα που λειτουργεί με τις αξίες της ελευθεριακής εκπαίδευσης και της βιωματικής μάθησης.

Πού; Στο Μικρό Δέντρο, στην Άνω Τούμπα, Διδασκάλου Βασιλείου Αδαμίδου 96 (ακολουθείτε τις πινακίδες)

Πότε; 8 και 9 Οκτώβρη, 10:00-15:00

Σε ποιούς/ες απευθύνεται; Σε φοιτήτριες, εκπαιδευτικούς τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, γονείς και σε όποιον/-α ενδιαφέρεται να εμβαθύνει στην μοντεσσοριανή θεωρία. Επίσης το διήμερο είναι προαπαιτούμενο για όσους/-ες επιθυμούν να παρακολουθήσουν το ετήσιο εργαστήρι.

Θεματικές που θα αναπτύξουμε:

Η ζωή και το έργο της Μαρίας Μοντεσσόρι / Ποια ήταν η Μαρία Μοντεσσόρι και γιατί η συμβολή της στην παιδαγωγική θεωρία και πράξη είναι τόση σημαντική;
Οι ανθρώπινες τάσεις / Πώς εκφράζονται σε κάθε αναπτυξιακό στάδιο και πώς μπορούμε να φτιάξουμε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που θα τις λαμβανει υπ όψιν;
Ο αφομοιωτικός νους / Πώς μαθαίνει το μικρό παιδί;
Οι περίοδοι ευαισθησίας / Ποιες είναι κατά την Μοντεσσόρι και πώς τις αναγνωρίζουμε;
Τα στάδια της ανάπτυξης / Ποιος είναι ο δομικός ρυθμός της ζωής;
Ελευθερία και πειθαρχία / Μπορούν να συμβαδίσουν;
Η κοινωνική ανάπτυξη / Πώς δημιουργείται μια πραγματική κοινότητα;
Η σημασία του περιβάλλοντος / Τι σημαίνει προετοιμασμένο περιβάλλον και πώς μπορώ να ενισχύσω την ανάπτυξη της βούλησης με τις κατάλληλες παρεμβάσεις;
Ο ενήλικας / Πώς μπορούμε εμείς οι ενήλικες να στηρίξουμε την ανάπτυξη του παιδιού;

Γιατί Μοντεσσόρι;

Η μοντεσσοριανή μέθοδος αποτελεί μία ολοκληρωμένη παιδαγωγική πρόταση με άμεση πρακτική εφαρμογή δοκιμασμένη σε διάφορα μέρη του κόσμου και σε διαφορετικές ηλικίες. Προσφέρει πολλά παιδαγωγικά εργαλεία και ένα πλούσιο παιδαγωγικό υλικό το οποίο είναι ευρέως γνωστό. Παρ’ όλα αυτά θα θέλαμε να δώσουμε αντίστοιχη έμφαση και στις θεωρητικές και φιλοσοφικές βάσεις της μεθόδου γιατί πιστεύουμε ότι διαφορετικά περιοριζόμαστε στην χρήση “τεχνικών” διδασκαλίας, κάτι εντελώς αντίθετο προς την μοντεσσοριανή φιλοσοφία.

Η Μοντεσσόρι, στα σχολεία της μίλησε για αυτοπειθαρχία και αυτοέλεγχο καταργώντας την τιμωρία και την επιβράβευση σε μία εποχή που η σωματική τιμωρία ήταν η βασική μέθοδος επιβολής πειθαρχίας. Μίλησε για τα δικαιώματα του παιδιού και δημιούργησε ένα περιβάλλον οργανωμένο γύρω από τις σωματικές και πνευματικές ανάγκες του παιδιού τις οποίες αναγνώρισε. Δεν είδε το παιδί σαν έναν ατελή ενήλικα αλλά σαν ένα ον ολοκληρωμένο με ξεχωριστές και ιδιαίτερες ανάγκες οι οποίες θα πρέπει να γίνουνε σεβαστές. Έδωσε έμφαση στην αυτονομία και την αυτοεξυπηρέτηση του παιδιού με στόχο να κατακτήσει την ανεξαρτησία του, ενώ ταυτόχρονα δημιούργησε υλικό το οποίο να επιτρέπει την αυτοδιόρθωση.

Τα πρώτα αυτά σχολεία ήταν πραγματικά σχολεία της κοινότητας. Τοποθετημένα μέσα στο ίδιο το σπίτι, όπως μας λέει η Μοντεσσόρι, αποτέλεσαν “ιδιοκτησία του συλλογικού” οδηγώντας τελικά στην κοινωνικοποίηση της ίδιας της οικογένειας και της σύνδεσής της με το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

Πληροφορίες/κόστος και δηλώσεις συμμετοχής: 6997736314, 2310986255 alliotikosxoleio@yahoo.gr
Συντονίστρια: Σοφία Σαρακενίδου (AMI certified)

Αφήστε ένα σχόλιο

14 − 9 =